Ons succesvolle model is dat wij al onze ontwikkelingstrajecten starten vanuit directieniveau. We komen tot de kern van de strategie of ontwikkelen er één op basis van een diepgaand inzicht in de markt, dat we combineren met unieke vakinhoudelijke kennis. Vanuit deze strategie ontwikkelen we vernieuwing en stoppen pas na de implementatie in de markt. Voor ons de optimale grip op de kwaliteit van ons eindproduct, voor onze klant de beste kansen op succes! Zie onderstaande voorbeelden van door ons ontwikkelde en opgeleverde projecten die je zomaar tegenkomt in de markt:
In 2016 neemt de Farm Fresh Group (combinatie Prime Meat uit Beverwijk en Lebouille uit Born) Meatstreet over van Deli XL, vlak nadat myBusinessBoost deze naam voor Deli XL/Van Bennekom had ontwikkeld. Op haar beurt kampt de Farm Fresh Group met een identiteitsprobleem. De organisatie communiceert met maar liefst 4 namen; Farm Fresh Group, Prime Meat, Lebouille, van Brussel, Strogoff en sinds kort ook Meatstreet. Met de directie van Farm Fresh wordt tot de kern van haar intrinsieke usp’s gekomen en op Lees het volledige artikel »
In 2015 wordt Deli XL eigenaar van het vleesproductiebedrijf ‘Van Bennekom’ in Ridderkerk. De hoofddirectie van Deli XL vraagt myBusinessBoost de positionering van Van Bennekom te hervormen zodat deze de gehele vleescategorie van Deli XL in de landelijke foodservicemarkt een impuls kan geven. In een stevig project ontwikkelt Lees het volledige artikel »
Goedegebuur Vlees is een vooraanstaande specialist in rundvlees op de Europese markt en daarbuiten. Per week worden in het hypermoderne bedrijf in Rotterdam meer dan 10.000 achtervoeten uitgebeend en tot technische delen verwerkt. De afzet in Nederland maakt nog geen 10% omzetaandeel uit en met meer dan 40% is Frankrijk de belangrijkste thuismarkt. Traditioneel wordt via Lees het volledige artikel »
De DGS Group is gespecialiseerd in gegrilde vleeswaren. Ook is de organisatie in het bezit van een productiebedrijf in Filet Americain. DGS is in 2013 samen met een investeringsmaatschappij in een buy-and-build proces gestapt waarlangs andere vleeswarenbedrijven worden overgenomen. De organisatie vraagt myBusinessBoost voor hen diverse vleeswarenconcepten te ontwikkelen. Lees het volledige artikel »
Het bewijs dat in een tijd van laagconjunctuur luxere producten prima gedijen in het schap. Nu meer mensen minder vaak uit eten ontwikkelden wij in opdracht van Brandenburg Culinair een succesnummer voor op tafel. Meesterstuk. Een assortiment van drie luxe stukken vlees in een fraaie all-inclusive doos. Lees het volledige artikel »
BBQ. Een markt die zeer explosief is. In figuurlijke zin uiteraard. Want wie is er nu vies van een lekkere hamburger, kipsateetje of dikke T-bone van het BBQ rooster? Wanneer het lekker weer is gaat de Nederlander BBQ-en. myBusinessBoost werd gevraagd een onderscheidend BBQ concept te ontwikkelen in een vleesmarkt die wordt gedomineerd door tenders, een steeds verder wegzakkende kwaliteit en weinig variatie. Het enige ‘tender’ aan We love BBQ is de zachtheid en kwaliteit van dit op Amerikaanse leest geschoeide concept. Man, It’s Good!
Brandenburg Vlees & Vleeswaren. Een solide vleesbedrijf met een jarenlange staat van dienst, bekend en gekend in de B2B markt om haar culinaire beenham en andere private label producten. In 2011 vroeg zij ons om advies. Hoe de organisatie in de huidige markt de volgende fase in te helpen. Ons advies was te herpositioneren. Het resultaat is een bredere scope op de retailmarkt met culinaire vleesproducten onder de nieuwe naam Brandenburg Culinair en met de veelbelovende payoff: “Culinaire belevenissen met vlees”. Tevens ontwikkelden we voor Brandenburg Culinair het experience center ‘Culinovum’, waar in een gestronomische sfeer workshops kunnen worden gehouden en waar Brandenburg haar culinaire concepten aan relaties presenteert.