change the game.

own great concepts.

boost your business.

Ook een culinaire hit scoren?



Direct accelereren?

06 23 634 373

Meesterstuk: Wie snijdt het vlees dit weekend?

Het bewijs dat in een tijd van laagconjunctuur luxere producten prima gedijen in het schap. Nu meer mensen minder vaak uit eten ontwikkelden wij in opdracht van Brandenburg Culinair een succesnummer voor op tafel. Meesterstuk. Een assortiment van drie luxe stukken vlees in een fraaie all-inclusive doos.

‘Meesterstuk’ is een nieuw en onderscheidend concept voor de vleescategorie in de supermarkt. Het bestaat uit een superkwaliteit stuk culinair vlees (het Meesterstuk), een culinaire saus (smaakvolle saus van kalfsbotten getrokken bouillon en verse groenten), een speciale kruidenmelange, een topping van amandelschaafsel, een handige pop-up kernthermometer en een uitgebreide bereidingsinstructie. Kortom, alles wat je nodig hebt om een culinair hoofdgerecht geslaagd op tafel te brengen. Het assortiment bestaat uit 3 specialiteiten; Culinaire Rosbief met Rode Wijnsaus, Culinaire Fricandeau met Peper-roomsaus en Culinaire Beenham met Honing-mosterdsaus.

Doelmarkt
Het concept Meesterstuk richt zich op de consument die overwegend haar inkopen doet in de supermarkt, en soms naar de slager gaat. Deze consument gaat soms ook uit eten, maar doet dat de laatste tijd wat minder, gelet op de economisch mindere tijd. In plaats daarvan wordt er meer tijd en zorg besteedt aan het diner in het weekend, ervan uitgaande dat tijdens deze eetmomenten het sociale aspect een prominente plaats inneemt. Met vrienden (op zaterdag) en met het gezin en/of familie (op zondag). De consumenten in de doelgroep houden van lekker eten, en ook van (thuis) kokkerellen. Een aantal van deze ‘thuiskoks’ (m/v) zijn zelfs lid van een kookclub. Ook zijn kookprogramma’s op tv veelbekeken momenten.

Uitwerking
Naast de ontwikkeling van de drie fysieke ‘Meesterstuk’ vleesspecialiteiten is een uitgebreid en sprankelend communicatieplan ontwikkeld. Zo is er een B2C website met daarin de communicatie van een unieke spaaractie, aanwezigheid van fraaie bereidingsvideo’s (ook via QR code en Youtube), tips en recepten inclusief boodschappenlijstje met benodigde hoeveelheden. Tevens is er een tafelspel ontwikkeld voor de sociale fun aan de dinertafel.

« Terug
Gemaakt door vsgm.nl