SOEST – De kip met de gouden eieren. Niet zelden hebben bedrijven hem al in huis, zonder dat dat er direct uit komt. Het is de creativiteit die nodig is om diverse elementen samen te smelten en tot succes te komen.
De retail- en foodservicemarkt zijn sterk aan het veranderen. Economisch lijken we zicht te krijgen op betere tijden, maar de crisisjaren hebben de toekomst sterk beïnvloedt. De consument heeft voor een langere periode de hand op de knip moeten houden, wat heeft geleid tot een kritischere houding in haar uitgaven. Hierdoor wordt een veranderend koopgedrag zichtbaar.
Gevestigde namen die geen visie toonden vallen om (V&D, DA, Scapino etc) en bedrijven die dat wel doen veranderen de markt (Jumbo met La Place, Coolblue, Hello Fresh). Door de veranderende houding bij consumenten ontstaan er grote kansen voor nieuwe toetreders, wat leidt tot meer en andere concurrentie op de markt. Deze zijn er volop en komen er nog meer. Er is behoorlijk wat beweging gaande. En dat vraagt om verandering van het bestaande aanbod. Het vraagt om innovatie!
En innoveren willen we wel. Als een voor de hand liggende reactie is zichtbaar dat productontwikkelingsafdelingen van bedrijven flink aan het werk gezet worden. Tijd voor een waarschuwing! Productontwikkeling alléén is namelijk niet genoeg. Productontwikkeling alléén is ‘oud denken’ en anno nu volstrekt onvoldoende. Het leidt in de meeste gevallen uitsluitend tot een variant op een reeds bestaand thema. Dat komt omdat het mechanisme en de hiërarchie waarmee bedrijven werken onderhevig is aan ingesleten patronen. En juist deze vormen een belemmering om een goed antwoord te hebben op de genoemde veranderingen in de huidige markt. Die vraagt namelijk om conceptuele veranderingen in uw productassortiment. En wellicht zelfs in de conceptuele positionering van uw organisatie. In de aankomende jaren is het kiezen of niet gekozen worden….!
myBusinessBoost monitort al sinds jaren de veranderingen in houding en koopgedrag bij consumenten in de markt van food- en FMCG producten. Hierdoor is een scherp beeld ontstaan over hoe de moderne producent zich zou moeten manifesteren in de markt met haar positionering en met de vormgeving van haar product portfolio. In private label en in merkproducten.Door het delen van deze kennis kunnen wij foodproducenten helpen aan een sterkere marktpositie, waardoor deze naar betere prestaties kan worden geleid.
myBusinessBoost brengt een baanbrekende impuls in de business van haar relaties die wordt gerealiseerd door het ontwikkelen en implementeren van sprankelende concepten die niet alleen uw product innoveren maar met name het speelveld veranderen waarin u met uw bedrijf en uw product acteert, in de markt waarin u staat. Met uw concurrentie als huilende derde…