SOEST – Voor NEXTDELI, een nieuwe speler op het gebied van onderscheidende foodconcepten, ontwikkelde myBusinessBoost twee nieuwe en verrassende snackproducten onder de namen Bacon Bullets en Bacon Balls. De nieuwe snacks zullen vanaf begin mei in diverse cafeteria- en petrol formules voor de consument verkrijgbaar zijn. Voor horeca professionals zijn Bacon Bullets en Bacon Balls binnenkort te bestellen via meerdere horeca groothandels.
De fast-service markt evolueert. Met name door een veranderende attitude en -koopgedrag van de consument. Een nieuwe generatie consumenten tekent zich aan. Jongere consumenten met hun eigen besluitvormingsproces en eigen (vaak digitale) netwerken waar informatie wordt gezocht en gevonden.
Op basis van de intrinsieke waarden van de kroket, die reeds decennia lang erg populair is in de Nederlandse OOH markt, is een eigentijds snackproduct ontwikkeld met een zeer verrassende verschijning en dito smaak; de Bacon Bullet. Bij een eerste blik zie je de ogenschijnlijke gelijkenis met de kroket, maar schijn bedriegt….
De Bacon Bullet is verrassend anders. De stevige snack met bacon is zeker niet voor watjes! Ten eerste is hij Supercrunchy. Dat komt door de extra paneerlaag. Deze is namelijk niet van beschuitpaneer, maar van ‘american breadcrumb’ gemaakt. Dat maakt de Bacon Bullet super krokant! Je ziet dat niet alleen, je hoort het ook. Vervolgens proef je de heerlijk smeuïge ragout van binnen met échte bacon! Tenslotte, na de eerste hap, tintelt de subtiel pikante nasmaak van de Bacon Bullet in je mond. Bacon Bullets; ‘Not for pussies!’
Naast de Bacon Bullets zijn er ook de Bacon Balls. Hiervan verschilt alleen de vorm. De Bacon Balls zijn qua vorm vergelijkbaar met bitterballen en spelen in op een ander eetmoment; ‘borrel, party en game’. Denk bijvoorbeeld aan het WK voetbal in juni. En voor zowel de Bacon Bullet als de Bacon Ball, is er een splinternieuwe saus ontwikkeld. ‘Gunshot, smokey mustard with a sweet bite’. Een romige mosterdsaus met ‘een zoetje van honing’ en ‘een vleug van BBQ’.
In principe is de Bacon Bullet voor alle doelgroepen geschikt. Maar NEXTDELI richt zich met de Bacon Bullets qua promotie vooral op de jongere generatie. Met name jonge mannen van 18 tot 35 jaar vormen een specifieke doelgroep. Het product heeft alles wat mannen boeit. En de tijd is er rijp voor. Jongeren willen zich kunnen profileren met een eigen snack. Vandaar de uitstraling die refereert aan stoer, hip, underground en urban. Dat verklaart ook het stoere en ietwat ruige karakter en de slogan: ‘Are you Bulletproof?’ Voor direct meer info en de introductie-movie-trailer zie: www.baconbullets.com.